Saturday, 31 December 2011

~dah besar dah~

hari nie,nak berkongsi gambar-gambar adik acat yang baru-baru nie telah menyambut hari ulang tahun kelahirannya setahun..

tapi saya nie lain sikit tak macam budak umur satu tahun lebih kepada umur 3 tahun ada lah..ish3x..
tak sangka saya tau...mana taknya,baju untuk budak umur setahun pun dah tak muat nak pakai oleh acat..
sedangkan acat tu memang baru mencecah umur setahun..pelik bin ajaib betul lah..

nie lah antara gambar-gambar terbaru acat setelah berumur setahun....












inilah antara gambar-gambar adik acat saya...
setelah berumur setahun...hehehehe~
cute sangat-sangat.... >.<

sekian daripada saya...
kamsahanida...xie xie... ^_^




SELAMAT TAHUN BARU...2012~
buang yang keruh ambil yang jernih...
semoga tercapai cita-cita>>>




Friday, 30 December 2011

~kasut baru~

hari nie,saya dapat kasut baru daripada ayah saya..
ayah saya tengah bermurah hati untuk membelanja orangkan..hehehe
apa lagi aku pun minta lah dia belikan kasut baru jugak untuk ku...
walaupun..kasut nie macam kasut lelaki(sememangnya lelaki je yang pakai)..
aku tetap nak jugak..sebab cantik sangat daripada pandangan mata kasar aku nie lah..
nak nampakkan kasut tu macam girl yang pakai,so aku tukar warana tali kasut nie..
aku guna tali kasut warna purple..comel kan..hehehe..

ni lah kasut baru tu...cun tak? >.<



k.lah lah sampai sini dulu je ea..
sekian daripada saya...
bye~
kamsahanida(terima kasih)...
^_^









Thursday, 29 December 2011

~first time dating~

hari ini,aku telah membuat temu janji a.k.a dating dengan Jian Qi,atau nama penuhnya Liew Jian Qi...
aku sebenarnya tahu nak citer apa je..tapi nie merupakan pengalaman dan kenangan bagi aku sepanjang tahun 2011 nie..
susah nak percaya yang jian qi sanggup terima ajakan aku ke jusco tebrau...suka sangat..
tapi terpaksa bawa adik pula..haih!..bosan betul lah...sabar jelah..nie pun sebab mak yang suruh bawa sekali...diorang suka lah kalau dapat ikut sekali...terpaksalah bawa kan...
ingat kat jusco nanti nak tengok wayang...tapi tak cukup masa lah pula...iyelah sebab jian qi ambil saya kat rumah terlewat sikit dari masa yang dirancang..
walau apa pun,saya bangga dengan jian qi sebab dia sanggup datang ambil saya dari rumah sedangkan dia sendiri pun tak tahu rumah saya kat mana...dia yang nak sangat cuba cari rumah saya,so saya bagi alamat kat dia...
setelah lebih kurang sejam setengah,akhirnya jian qi jumpa jugak rumah saya...sebelum tu saya rasa macam dah putus asa je..ingat nak naik teksi gi jusco..malas nak susah kan anak orang...
apa-apa pun..saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kan jian qi sebab sanggup berusaha semaksimum mungkin untuk cari rumah saya yang berliku-liku ini...hahaha~biasa je sebenarnya..bagi saya sangat bermakna...

ni lah jian qi yang saya maksudkan...





sekian...
daripada saya..
kamsahanida~ ^_^









Saturday, 17 December 2011

~kaki high heel~

assalamualaikum suma...
kali nie kita nak citer pasal...kegilaan saya pada kasut tumit tinggi a.k.a high heels...biasanya orang zaman sekarang cakap...hehe~
ceritanya bermula bila saya..telah tersalah pilih saiz utk high heel saya..walaupun tak lah tinggi mana pun..tapi boleh dikatakan tinggi jugak berbanding dengan kasut saya yang ada wat masa tu...masa nak guna untuk ke suatu majlis baru perasan...yang kasut tu xsama saiz dengan kaki..
sedih sangat-sangat masa tu...mana tak nya..kasut yang kita beli..pada hari untuk bergaya dengannya..
tiba-tiba tak leh nak pakai...tragis gila..ermm~ nak wat macam mana kan salah diri sendiri jugak..sape suruh tak pilih betul-betul masa beli hari tu..
nak tak nak terpaksa pakai jugak..sengsara sangat-sangat masa pakai kasut tu..rasa macam nak berkaki ayam je..sebab sikit nak tercabut...langkah setapak nak tercabut..how come??...
pening kepala nie..cari jalan penyelesaian...akhirnya,kita sumbat dengan tisu je...
nampak macam strategi menjadi...tapi apa kan daya..tidak berpanjangan..
masih terasa nak tertanggal je kasut tu dari kaki nie..huhh~
akhir je majlis tu terus je fikir nak balik kolej...sebab tak sabar dah nak buka kasut nie dari kaki..
dalam perjalanan sangat-sangat berliku-liku...tu lah citer yang menjadi pengajaran kepada saya nie..
supaya kalau beli kasut tu..jangan tergopoh-gapah lagi..try dulu banyak kali..bru pilih kasut betul-betul kena dengan saiz kaki sendiri..hari nie aku dah beli yang betul-betul sesuai dengan kaki nie..
harap boleh lah gi bergaya nanti..hehe~(dalam hati tak tahu agi nak pakai bila..al-maklum lah kaki high heel..tu pasal tak fikir panjang sangat..janji cantik di mata..hati tertarik..hehe)lagi pun masa nie kan tengah sale..rugi tau kalau tak beli...harga boleh tahan..
kalau tak caya gi lah kat shopping mall...tengah sale..harga barang jadi setengah harga..tak rugi gi kat mahkota parade..(tempat saya beli kasut baru saya untuk hari ini..hehe)

k.lah sampai sini dulu cerita dari saya untuk tatapan kamu semua..
lain kali kita cerita lagi ea...terima kasih sebab sudi membaca dan mendengar luahan hati dari saya nie..
kamsahamnida....zai jian..^_^















Saturday, 3 December 2011

minggu kedua~

tajuk kali bermaksud,sudah masuk 2 minggu kat Melaka...
dalam mencapai kejayaan dan cita-cita..semangat nie~
alhamdulillah setakat nie masih ok agi..tak tahu lah akan datang..

Insya-ALLAH..pasti boleh lah..Malaysia boleh!!
terlalu banyak yang bermain difikiran ini..
moga apa yang diharapkan dan diusahakan menjadilah..
doa2 kan lah ea kawan-kawan suma...

tak banyak cerita nak kongsi sangat..tapi ada lah sikit..
sem nie kita ada subjek bahasa mandarin..
seronok sangat...dah lama tunggu saat2 mcm nie tau..
akhirnya sampai jugak...teruja~hehe
walau pun ada sukar sedikit,tak pe tu baru namanya belajar kan..
lumrah kehidupan...
sem nie jugak,alhamdulillah..
dapat lecturers yang baik sangat2...terbaik lah~
suka tu sampai tak dapat digambarkan dengan kata-kata..
hahh~

k.lah sekian sahaja cerita daripada saya,
nanti saya cerita agi ea..
.kamsahamnida...^_^


















Thursday, 1 December 2011

annyeonghaseyo December~

hi December...bye November...satu langkah kehadapan dalam mengejar cita-cita dan impian tersendiri..
bukan itu sesuatu yang kebanyakkan orang sering kali impikan...
dan tidak semua yang berpeluang...mahupun beruntung..untuk sama-sama melakar angan-angan itu..

korang,jangan pelik pula ye'..kita saje je nak try...mana tahu boleh jadi novelis ke..who know??
hehehe..untunglah sangat..muka nie memang tak ada harap lah...
apa boleh wat dah nasib badan..apa jer lah yang aku merepek nie..
wat jelah macam tak pernah baca yang kita tulis tu ea..
hehehehe~

01/12/2011...sempena tarikh yang istimewa nie..'saje jer nak menyibuk'..
bukan selalu pun..biasa lah darah muda lah kata kan..
i got a new feeling...huhh~indahnya hari ku ini...
yang penting tak sabar nak tunggu cuti krimas nie..
rindu kat family sangat-sangat...tapi demi Allah dan cita-cita,aku turutkan jugak..
harap tak menjdi sia-sia belaka..fighting!!!

tu saje cerita saya untuk waktu ini..
kalau ada masa agi,saya post agi..hehe~
kamsahamnida ^_^

Saturday, 19 November 2011

~dari Johor ke Melaka~

hari nie(19/11/2011)...aku terpaksa akur untuk pergi ke Melaka...ceh,ayat tak boleh nak angkat..apa-apa pun suka hati lah kan..korang jangan salah faham pula ye'..aku pergi Melaka sebab untuk mengejar cita-cita ku..
so,aku nak kongsi sikit gambar semasa dalam perjalanan ke sana...
inilah first time aku pergi Melaka dengan ayah,mama dan adik acat..hehehe..
dan first time jugak aku bertolak ke Melaka..selepas subuh..dalam kira-kira pukul 6.50 pagi..
awal sangat..sampai aku pun tak cukup tido,dah lah semalamnya aku kemas beg untuk bawa ke sana je berjam-jam..nasib baik mama tolong..i love u,mama.. <3



sampai tertidur dibuatnya..tenguk tu punya lah gantuk..mana taknya..awal pagi tu..aku sendiri pun gantuk jugak..huhh~


nie pula video suasana kat sepanjang perjalanan kami...tak suma lah..sikit jer...hehehe

video


*sorrry lah..video nie kita ambil secara menegak,sbb tu lah jadi macam nie..hehe~


kabus tebal sangat masa tu..nampak macam lukisan je pokok-pokok kat sekeliling lebuh raya..
sampai sini dulu ea citer dari saya..see u next time....
free comment on this blog....komen je lah apa-apa jer...
ok lah..sekian,terima kasih(kamsahamnida) ^_^














Friday, 18 November 2011

~suka duka bersama~

korang nak tahu tak kenapa post kali nie pasal suka duka..
sebenarnya aku nak cerita pasal hari-hari aku di UiTM,Melaka...sepanjang aku belajar kat sana..
dah nak masuk semester 3 dah....huhh~
 so,aku ingat nak imbas kembali lah kenangan-kenangan semasa semester 2 aku dengan kekawan...


sekian lah daripada saya...hehehe~sila memberikan komen yang bernas ye''..

xiexie....^_^


Thursday, 17 November 2011

Segmen : Aku Suka Menaip



AKU MEMANG SUKA SANGAT MENAIP...
 aku memilih untuk tag:




korang sporting...tolong ea...

~resepi baru~

semalam aku wat resepi baru..ntah mana lah aku belajar..main hentam jer...korang nak tengok tak macam mana rupa masakan aku tu..
nie antara bahan-bahan nya:
lupa pula nama resepi nie ialah sambal kentang berbawang~

bahan-bahannya:
1.kentang(dipotong ikut suka hati lah nak potong macam mana pun)
2.bawang merah(dihiris)
3.bawang putih(dihiris)
3.garam(secukup rasa)
4.cili yang telah siap dikisar(biasanya,beli yang dalam packet je)
5.gula(3 or 4 sudu makan je)
6.minyak masak(agak-agak lah,jangan terlalu banyak tau,tak bagus untuk kesihatan)
7.ajinamotto(klu ada pun boleh)
8.air masak


alat untuk memasak:
1.kuali
2.sudip
3.sudu
4.pisau
5.mangkuk


langkah-langkah untuk memasaknya:
1.panaskan minyak dalam kuali.

2.apabila sudah panas minyaknya,masuk kan bawang besar a.k.a bawang merah,bawang putih dan kentang sekali...masuk kan jugak garam secukup rasa..

3.goreng bahan-bahan tadi hingga separuh masak..kemudian masukkan cili kisar pula..dan kacau hingga ia sebati..

4.biarkan sambal tadi mendidih..next,masukkan gula...dan kacau lagi..

5.last sekali,masukkan sedikit air dalam masakan tadi..dan kacau hingga air tadi sebati dengan  masakan..kemudian tunggu sampai ia mendidih..

6.apabila sudah mendidih,bolehlah angkat masakan tadi ke dalam mangkuk atau pinggan..dah siap resepi sambal kentang berbawang kita..>.<


 nie lah rupa nya,tapi kalau nak masak resepi nie..jangan lupa masak nasi dulu tau..tak kan nak makan lauk jer..hehehe...have a good time~


selamat mencuba..renung-renungkan dan selamat beramal..hehe~


sekian,kamsahanida...^_^





Tuesday, 15 November 2011

lukisan terindah~

hari nie aku nak cerita pasal kenangan pada lukisan yang aku lukis..
walaupun tak banyak,tapi boleh di katakan koleksi aku yang boleh di banggakan...
so,aku ingat nak lah kongsi dalam blog nie...


gambar nie macam tak nampak sangat la...takpe kita ada ambil gambar nie lagi satu..harap kali nie nampak jelas sikit..


rasanya nampak tak gambarnya..kalau tak nampak jugak nak wat macam mana kan..lukisan nie dah lama dah..tak jelas tu biasalah..hehehe~


nie pula salah satu gambar kesukaan saya...tahu tak kartun apa nie?..takpe lah..kita bagi tahu je lah..nie kartun jepun,card captain sakura...hehe~love it..


lukisan nie pula dilukis semasa membuat projek folio seni kat sekolah dulu..antara hasil keje saya..nie buatan sendiri tau...no copy-copy tau..hehehe~susah tau nak wat...seni bukan lah subjek utama dalam pelajaran..tapi disebabkan minat punya pasal..huhh~


cukup lah sampai sini dulu cerita pasal lukisan nie..
lain kali kalau ada masa ,saya cerita lagi ye'..
sekian,terima kasih ^_^

 


Saturday, 12 November 2011

11 bulan~

pada hari nie,adik acat genap lah 11 bulan umurnya...ye,tahniah...hehehe..macam dapat anugerah je..
nak share lah gambar-gambar budak yang menyambut  umur 11 bulan hari nie...hehehe

 nie gambar pertama yang diambil...masa nie acat tengah menangis sbb tu mama bagi dia handphone tu..tapi faham-faham jelah,kejenya nak gigit je handphone tu...kesian handphone..ish3x..~

 dah macam tidur je..sebenarnya acat tu tutup mata sebab kena flash dengan kamera handphone nie..hehehe...kesian acat...~huhh..

 tengok tu acat dah nak nangis agi..tu pasal mama marah kat aku tu...aku tak usik acat pun...huhh~

 jangan tertanya-tanya tau,kenapa acat nie tengok cermin pula..dia memang macam nie..suka sangat tengok muka dia kat cermin..apa nak wat kan..lantak dia lah..janji dia bahagia~~


tengok jelah cara acat pegang cermin muka tu..tak padan dengan kecil...huhh~apa-apa jelah...


tak sangka betul la..sampai nak di ciumnya cermin tu...ish3x...entah apa-apa je adik aku sorang nie..lantak kau la..nie semua gambar acat sebelum dia mandi...


nie salah satu gambar acat yang aku ambil tanpa menggunakan flash kamera handphone..hehe~


antara gambar acat selepas dia dah mandi...fuyoo!!untung lah budak nie..dapat pakai baju boboiboy..hehehe...~


acat tengah tengok kamera...tapi sebab ada flash so,tu pasal lah mata dia jadi kecil macam tu...hehe..




nie gambar terakhir aku ambil pada hari nie...sebab acat dah mula mengamuk lah..biasa lah budak kecil macam nie nak mak dia lah..hehehe...


selesai sudah cerita aku kali nie...kalau ada sebarang cadangan sila lah komen ye'..
kamsahanida...^_^







Friday, 11 November 2011

tarikh yang bermakna~

tajuk untuk hari nie ialah tarikh yang bermakna....mungkin bukan untuk kami sekeluarga...tapi saya tetap nak bercerita tentang tarikh bermakna nie,11/11/2011...huhh~kan cantik tu...
hari nie macam hari biasa bagi aku dan keluarga....aku banyak habis kan masa aku dengan my netbook sorang nie....wat apa lagi lah kan blogger lah..hehehe~
sambil-sambil tu aku melukis lah..tapi banyak tak jadi pula..iyelah dah lama tak melukis lah katakan...kalau dulu tu masa dibangku sekolah...ceh~ayat tak leh angkat lah...dah macam penulis novel dah...
Masa tu aku kerap lah melukis tu pun bila mood datang...maka datang lah ia..huhh~
so,aku ingat nak share lah lukisan aku nie kat blog...
lukisan aku nie tak lah cantik sangat lah biasa-biasa je..sempena tarikh yang bermakna dan bersejarah pada dunia hari nie,aku tonton kan lukisan-lukisan daripada karya agung Huda Adam a.k.a ocean...hehehe~
^_^

















lukisan nie paling istimewa...dilukis masa semester pertama...kalau korang pandai cuba teka sape orang dalam lukisan nie??..susahkan nak teka..nie sebenarnya lukisan gambar actor dan penyanyi Korea,Kim Hyun Joong..rasanya sama tak..entahlah..>.<


memang kebiasaannya saya melukis kartun manga je..tapi ada kalanya melukis gambar atau potret pun boleh lah dikatakan..walaupun tak lah macam sangat pun..idea dan inspirasi nie datang,bila membaca majalah manga dan buku komik manga..

nie antara koleksi-koleksi buku manga saya...dari tahun lepas kumpul baru dapat sebanyak nie je..sejak masuk UiTM,aku dah tak kerap membeli buku kegemaran aku nie..tapi tak pelah..nanti kalau aku ada masa aku beli lah...saje je aku nak tunjukkan korang bahan rujukan aku untuk melukis nie..hehehe~



sekian lah daripada Huda With A Story...pada tarikh bermakna '11.11.11' ...^_^